Špatnou zprávou pro vás je, že žádná zázračná dieta neexistuje. Jakmile budete držet restriktivní dietu a radikálně omezovat určité potraviny nebo živiny (třeba tuky), tak po návratu k běžné stravě znovu přiberete. A někdy možná více než jste původně shodili.

Dobrý zpráva je, že proto, abyste zhubnuli, nemusíte už nikdy držet žádnou dietu!

Daleko důležitější a efektivnější je nastavit si správný stravovací režim, který pro vás bude dlouhodobě udržitelný a tím pádem se ztracené kilogramy už nebudou vracet zpátky.

Když se podíváte na svou běžnou stravu, bez jakékoliv dietní úpravy, jak vypadá? Jaké živiny převažují ve vaší stravě? Klidně se vsadím, že vaše běžná strava, stejně jako u většiny Evropanů, vypadá jako sacharidová dieta. Podstatnou součástí každého vašeho jídla jsou zkrátka sacharidy. Neznamená to, že se nutně přejídáte sladkým, ale pokud si dáte na snídani ovesnou kaši, ke svačině nějaké ovoce, k obědu porci masa s rýží, odpoledne nějaké celozrnné pečivo a večer těstovinový salát, tak ve vaší stravě opravdu převažují sacharidy. A pokud si striktně nehlídáte jejich množství, tak je možné, že se jimi přejídáte.

rozložený salát

Takže aniž byste si to uvědomovali, tak po ukončení každé diety se vrátíte k režimu, který vám zkrátka nedovolí si váhu udržet.

Když už znáte příčinu, pojďme se podívat, jak z toho ven. Na sacharidech jako takových není nic špatného, ovšem na jejich přílišném množství už ano. Proto je vaším novým úkolem omezit příjem sacharidů tak, aby byl váš denní energetický příjem v rovnováze nebo lehkém deficitu. A toho můžete dosáhnout, pokud sacharidy vyměníte například za bílkoviny, které jsou nezbytné pro budování svalstva, ale jejich trávení je natolik energeticky náročné, že nezvednou váš denní příjem energie.

čokoládový koktejl

A tím nejjednodušším způsobem, jak zvýšit příjem bílkovin, je zařadit do své stravy proteinové svačinky s minimem sacharidů, třeba proteinové drinky nebo kaše. Jejich příprava je snadná, svoji porci můžete mít vždy po ruce a zaručeně víte, že vás zasytí. Už jenom zařazení dvou takových svačinek za den může výrazně snížit váš příjem sacharidů a tím vám pomoci udržet si štíhlou linii. Tak co, zkusíte to?