Ti, kdo dnes chtějí podnikat na internetu, to samozřejmě mohou. Nikdo a nic jim v tom nemůže a ani nechce bránit, a když si tak někdo podobné podnikání usmyslí, může si prostě založit svůj web, na něm něco nabízet a doufat, že nabídka doputuje až k těm správným lidem, které zaujme, kteří ji využijí a samozřejmě za ni také zaplatí.
Jenže chtít podnikat na internetu není ještě všechno. Nabízet něco tu totiž sice není problém, problém je ale s takovou nabídkou uspět. I kdyby šlo totiž o něco opravdu zajímavého, jakmile se o tom nikdo nedozví, je vše ztracené.
A aby se svět o konkrétní nabídce mohl dozvědět, je třeba využívat vše, co může dostat takový podnikatelský web na pomyslné výsluní. Tedy je třeba využívat skutečně úspěšnou propagaci a k tomu se spoléhat určitě i na optimalizaci pro internetové vyhledávače. Protože tyto činnosti, PPC a SEO, jsou obvykle tím jediným, co může webům zajistit návštěvnost a z ní vyplývající obchodní úspěchy.
A která z těchto možností je důležitější? Poráží optimalizace pro internetové vyhledávače propagaci anebo reklama SEO? To se nedá tak brát ani říci. Protože jde o něco, co pomáhá rozdílným způsobem.
Zatímco optimalizace zlepšuje postupně v průběhu delší doby pozici odkazu vedoucího na web v internetových vyhledávačích a tím zajišťuje sledovanost přirozeným způsobem, účinkuje reklama hned, ovšem s tím, že jakmile tato zmizí, mizí i její účinek, na rozdíl od efektu SEO, který setrvačností pokračuje, i když je tato ukončena.
Takže se nedá říci, zda má někdo sázet na reklamy nebo na optimalizaci. Protože obojí je důležité. A nejlepší tak zřejmě je, když sází majitelé podnikatelských webů na obojí současně. Pak je totiž efekt největší a naděje na úspěchy nejvyšší. A to je přece to, co podnikatelé na internetu potřebují. A bez čeho by byli s největší pravděpodobností beznadějně ztracení.